Algemene informatie en voorwaarden

Sportmassage 24610
Een sportmassage is een massage die gericht is op de doorbloeding van de spieren. Dit stimuleert het afvoeren van afvalstoffen in je lichaam. Omdat dergelijke afvalstoffen worden aangemaakt tijdens sporten, is deze massage zeer effectief voor personen die met enige regelmaat sporten en bvb last hebben van verzuurde spieren of langdurig spierpijn.

Neuromusculaire triggerpointtherapie 24010
Neuromolesculaire triggerpointtherapie werkt goed tegen spierklachten, rugklachten en wiplashklachten. Er wordt gebruik gemaakt van manuele technieken en van dry needling. Het pijnlijke deel wordt aangeprikt en dit verzoorzaakt spiersamentrekking die spierverkramping ‘bevrijd’. De aangeraakte punten heten triggerpoints.

Auriculo / Acupunctuur 24104
Acupunctuur is een behandelmethode met als doel het lichaam weer in balans te brengen. Het behoort tot de traditionele Chinese geneeskunde. De behandeling vindt plaats door het plaatsen van naalden op de behandelpunten. Deze richt zich meestal op de meridianen, de energiebanen in het lichaam.

Reflexzonetherapie 24009
De voetreflexologie (ook reflexologie of reflexzonetherapie) is een alternatieve geneeswijze die ervan uitgaat dat alle organen en lichaamsdelen in verbinding staan met plaatsen op de voeten. De reflexologie deelt de voetzool in in zones die corresponderen met delen in het lichaam zoals het hart en de lever en stelt dat de massage van deze zones een onbelemmerde energiedoorstroming in het hele lichaam herstelt en/of onderhoudt, en dat aan de voetzool gevoeld kan worden met welk corresponderend orgaan er iets aan de hand is.

Behandeling:
Voor het verwarmen van de spieren en uit hygiënisch oogpunt is het aan te raden om voor de massage/behandeling een warm bad of douche te nemen.
Draag comfortabel zittende kleding.

Er zijn situaties waarin er geen massage gegeven mag worden: er is dan sprake van een contra-indicatie.

Absolute contra-indicatie
Dit houdt in dat er GEEN massage toegepast mag worden.
– koorts
– algemene infectieziekten
– te veel pijn
– extreme vermoeidheid
– pathologie
– besmettelijke huidaandoeningen

Relatieve contra-indicatie
Er mag gemasseerd worden, maar de massage dient aangepast te
worden:
Of door het betreffende lichaamsdeel niet te masseren:
– ontstekingen
– traumata
– vaataandoeningen
– reflexdystrofie
– lokale huidaandoeningen
– steenpuist

Of door aanpassing van de intensiteit van de toegepaste handgrepen
(op het hele lichaam of op het betreffende lichaamsdeel):
– hypertensie
– hartafwijkingen
– vaataandoeningen
– oedeem
– zwangerschap

*Wanneer ik u als client ontvang dan hebben we als eerste een kort gesprek waarin we een goed inzicht proberen te krijgen over de aard van uw klachten en wensen. Eventueel zo nodig aangevuld met functieonderzoek en inspectie. De gegevens die ik verzamel sla ik op in een goed beveiligde omgeving dwz dat medische en naw gegevens  of schriftelijk worden bijgehouden en in kast achter slot geplaatst , of in een beveiligd digitaal clientendossier worden bewaard. Met ondertekenen van mijn intakeformulier  geeft u toestemming tot verwerking gegevens , dit is noodzakelijk om u een zo  optimaal mogelijke behandeling te kunnen aanbieden.

Indien kinderen jonger zijn dan 16 jaar, geven beide ouders schriftelijk toestemming tot de behandeling en daarmee tot vastleggen van gegevens in een dossier. Zo ja, sluit deze Behandelovereenkomst bij in dit document.

Mijn praktijk ligt op de bovenverdieping van onze woning en daarom minder geschikt voor invaliden in overleg kan ik bij u thuis komen.

*Tijdens de massage stel ik het op prijs dat het geluid van de mobiele telefoon op stil staat, zelf neem ik mijn telefoon ook niet aan, dit is noodzakelijk om de volle aandacht aan uw behandeling te kunnen geven.

*Wanneer u onder behandeling bent van een arts of therapeut, of bepaalde medicijnen gebruikt, kan ik vragen om eerst met de deskundige te overleggen of een massage wel wenselijk is.

*Bij onvoldoende informatieverstrekking betreft eventuele ziektes, medicijngebruik of blessures kan massagepraktijk Op Maat NIET verantwoordelijk worden gehouden voor de resultaten of gevolgen tijdens of na de massage.

*Afspraken die niet binnen 24 uur worden afgezegd worden in rekening gebracht . Het te berekenen bedrag is 50% van het ingeplande consult.

*Massagepraktijk Op Maat is niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van persoonlijke bezittingen.

*In de praktijkruimte mag niet gerookt worden.

*Massagepraktijk Op Maat is gerechtigd de massage niet aan te vangen of per direct af te breken met behoudt van betaling als zich het volgende voordoet:
– Onjuiste informatieverstrekking betreft ziektegeschiedenis
– Drank of drugsgebruik
– Onwenselijk gedrag, foute opmerkingen / vragen.

*Massagepraktijk Op Maat behoudt zich het recht om klanten te weigeren, ook zonder opgaaf van redenen.

Tot snel bij ‘Massagepraktijk Op Maat’

Maaibalk 11